Detailní nastavení grafické karty (conf.ini)
Napsal: 09 dub 2011 08:22
TexQual Kvalita textur. Přednastaveno dle typu grafické karty.
3 - standard
2 - standard/2
1 - standard/4
0 - standard/8
TexMipFilter Úroveň mipmaping filtru. Ovlivňuje zobrazení sousedících a překrývajících se textur
0 - žádné - nejrychlejší
1 - bilineární - zvyšuje kvalitu zobrazených textur s minimálním dopadem na výkon
2 - trilineární - mírně hezčí než bilineární, více zpomaluje
3 - anisotropické - zvyšuje kvalitu oproti trilineárnímu nastavení, ale snižuje výkon
TexFlags.TexAnisotropicExt Pokud používáte Anisotropický mipmaping, je dobré zapnout.
0 - vypnuto
1 - zapnuto
TexCompress
0 - 32 bit textury - nejhezčí, ale nejpomalejší nastavení
1 - 16bit textury - nejrychlejší volba, jen s kvalitou už to jaksi není ono.
2 - S3TC komprese - zvyšuje výkon s minimálním dopadem na kvalitu zobrazení
TexFlags.TexCompressARBExt Je nutno zapnout, pokud používáte S3TC kompresi textur.
0 - vypnuto
1 - zapnuto
TexFlags.UseDither Zapíná dithering v 16-bit režimu. Odstraňuje efekt "barevných ploch" například při zobrazování vody nebo oblohy. Ve 32-bit režimu nemá žádný efekt.
0 - vypnuto
1 - zapnuto
TexFlags.UseVertexArrays a TexFlags.VertexArrayExt Se zapnutím většinou docílíte vyššího výkonu, poněvadž aplikace bude tak vrcholy polygonů zpracovávat po skupinách, nikoliv jednotlivě.
0 - vypnuto
1 - zapnuto
TexFlags.ARBMultitextureExt Zapíná multitexturing. Toto lze pozorovat zejména na vodní hladině a také na obloze. Vzdálená oblaka tvořená texturou po vypnutí této volby vypadají spíše jako šmouhy.
0 - vypnuto
1 - zapnuto
TexFlags.TexEnvCombineExt Souvisí s multitexturingem. Projeví se například na efektu mělkých vod na březích řek, apod. Vypnutí nepatrně zvyšuje výkon.
0 - vypnuto
1 - zapnuto
TexFlags.SecondaryColorExt Tato volba může za zpracování mlhy. Pokud ji vypnete může se vám stát, že při letu okolo lesa bude celá krajina zamlžená, les však ne. Doporučuji zapnout.
0 - vypnuto
1 - zapnuto
TexFlags.ClipHintExt Aplikace se zapnutou volbu vnutí ovladači, aby se nezabýval ořezem, které neprovede aplikace sama. Se zapnutou volbou mírně zvýšíte výkon.
0 - vypnuto
1 - zapnuto
TexFlags.UsePaletteExt Při práci s texturami aplikace použije indexované textury. Urychlí vykreslování (nezatěžuje paměť grafické karty) s minimálním dopadem na kvalitu. Doporučuji zapnout.
0 - vypnuto
1 - zapnuto
<p> Ostatní volby už jistě znáte včetně jejich dopadu na výkon</p>
HardwareShaders Je třeba aktivovat, pokud chcete používat Perfekt mód.
0 - vypnuto
1 - zapnuto
Shadows Nastavuje kvalitu zobrazených stínů.
0
1
2
Specular, SpecularLight a DiffuseLight Souvisí s vykreslováním světelných odlesků, především na vodě.
0
1
2
DynamicalLights Souvisí s vykreslováním světelných odlesků.
0
1
MeshDetail Upravuje zpracování sítě vrcholů polygonů (nebo si to alespoň myslím ).
0
1
2
VisibilityDistance Nastavuje vzdálenost pro vykreslování objektů.
0
1
2
3 - to je Perfect mód
Sky Nastavuje kvalitu zobrazení mraků.
0 - mraky vypnuty
1 - neprůsvitné mraky
2 - průsvitné mraky
ForestNastavuje kvalitu zobrazení lesů. (čím více, tím pěkněji)
0
1
2
LanshadingUpřesňuje zobrazení stínů pozemních objektů. (čím více, tím pěkněji)
0
1
2
3
Landdetails Upřesňuje úroveň detailů pozemních objektů. (čím více, tím pěkněji)
0
1
2
LandGeom Už jste někdy letěli a všimli si, jak se mění zakřivení kopce s jeho vzdáleností od vás? Tak za to může tato hodnota.
0
1
2
TexLarge Nastavení kvality textur pro letadla.
0 - nízké rozlišení
1 - vysoké rozlišení
TexLandQual Stejné, jako TexQual výše, ale pro pozemní objekty.
3 - standard
2 - standard/2
1 - standard/4
0 - standard/8
TexLandLarge Stejné, jako TexLarge, jen pro pozemní objekty.
0 - nízké rozlišení
1 - vysoké rozlišení
VideoSetupId Nastavení grafické karty. Nastaveno podle výchozí konfigurace.
17 - custom
Water Zobrazení vody.
0 - bez odrazů
1 - stíny mraků, odrazy země a mraků
2 - perfect režim
3 - perfect voda s vysokým výkonem - pouze pro nVidia 6600 a vyšší
4 - střední kvalita - pouze pro nVidia 6600 a vyšší
Effects Zobrazení sttínů po explozích a jiné nesmysly. Doporučuji vypnout.
0 - vypnuto
1 - zapnuto
2 - vyšší kvalita efektů - pouze pro silné procesory
ForceShaders1x Vynucené zapnutí shaderů 1.x Zvyšuje výkon s kartami GeForce FX 5200, 5600, 5700.
0 - vypnuto
1 - zapnuto
PolygonOffsetFactor a PolygonOffsetUnits Při problikávajících pozemních objektech z velkých výšek by měla odstranit tento problém změna hodnot z původních -0.0625 a -1.0 na -0,15 a -3,0. Mě osobně toto nastavení pomohlo odstranit problém s viděním letadel a pozemních cílů skrze mraky a trup letounu. Doporučuji ponechat na default.
3 - standard
2 - standard/2
1 - standard/4
0 - standard/8
TexMipFilter Úroveň mipmaping filtru. Ovlivňuje zobrazení sousedících a překrývajících se textur
0 - žádné - nejrychlejší
1 - bilineární - zvyšuje kvalitu zobrazených textur s minimálním dopadem na výkon
2 - trilineární - mírně hezčí než bilineární, více zpomaluje
3 - anisotropické - zvyšuje kvalitu oproti trilineárnímu nastavení, ale snižuje výkon
TexFlags.TexAnisotropicExt Pokud používáte Anisotropický mipmaping, je dobré zapnout.
0 - vypnuto
1 - zapnuto
TexCompress
0 - 32 bit textury - nejhezčí, ale nejpomalejší nastavení
1 - 16bit textury - nejrychlejší volba, jen s kvalitou už to jaksi není ono.
2 - S3TC komprese - zvyšuje výkon s minimálním dopadem na kvalitu zobrazení
TexFlags.TexCompressARBExt Je nutno zapnout, pokud používáte S3TC kompresi textur.
0 - vypnuto
1 - zapnuto
TexFlags.UseDither Zapíná dithering v 16-bit režimu. Odstraňuje efekt "barevných ploch" například při zobrazování vody nebo oblohy. Ve 32-bit režimu nemá žádný efekt.
0 - vypnuto
1 - zapnuto
TexFlags.UseVertexArrays a TexFlags.VertexArrayExt Se zapnutím většinou docílíte vyššího výkonu, poněvadž aplikace bude tak vrcholy polygonů zpracovávat po skupinách, nikoliv jednotlivě.
0 - vypnuto
1 - zapnuto
TexFlags.ARBMultitextureExt Zapíná multitexturing. Toto lze pozorovat zejména na vodní hladině a také na obloze. Vzdálená oblaka tvořená texturou po vypnutí této volby vypadají spíše jako šmouhy.
0 - vypnuto
1 - zapnuto
TexFlags.TexEnvCombineExt Souvisí s multitexturingem. Projeví se například na efektu mělkých vod na březích řek, apod. Vypnutí nepatrně zvyšuje výkon.
0 - vypnuto
1 - zapnuto
TexFlags.SecondaryColorExt Tato volba může za zpracování mlhy. Pokud ji vypnete může se vám stát, že při letu okolo lesa bude celá krajina zamlžená, les však ne. Doporučuji zapnout.
0 - vypnuto
1 - zapnuto
TexFlags.ClipHintExt Aplikace se zapnutou volbu vnutí ovladači, aby se nezabýval ořezem, které neprovede aplikace sama. Se zapnutou volbou mírně zvýšíte výkon.
0 - vypnuto
1 - zapnuto
TexFlags.UsePaletteExt Při práci s texturami aplikace použije indexované textury. Urychlí vykreslování (nezatěžuje paměť grafické karty) s minimálním dopadem na kvalitu. Doporučuji zapnout.
0 - vypnuto
1 - zapnuto
<p> Ostatní volby už jistě znáte včetně jejich dopadu na výkon</p>
HardwareShaders Je třeba aktivovat, pokud chcete používat Perfekt mód.
0 - vypnuto
1 - zapnuto
Shadows Nastavuje kvalitu zobrazených stínů.
0
1
2
Specular, SpecularLight a DiffuseLight Souvisí s vykreslováním světelných odlesků, především na vodě.
0
1
2
DynamicalLights Souvisí s vykreslováním světelných odlesků.
0
1
MeshDetail Upravuje zpracování sítě vrcholů polygonů (nebo si to alespoň myslím ).
0
1
2
VisibilityDistance Nastavuje vzdálenost pro vykreslování objektů.
0
1
2
3 - to je Perfect mód
Sky Nastavuje kvalitu zobrazení mraků.
0 - mraky vypnuty
1 - neprůsvitné mraky
2 - průsvitné mraky
ForestNastavuje kvalitu zobrazení lesů. (čím více, tím pěkněji)
0
1
2
LanshadingUpřesňuje zobrazení stínů pozemních objektů. (čím více, tím pěkněji)
0
1
2
3
Landdetails Upřesňuje úroveň detailů pozemních objektů. (čím více, tím pěkněji)
0
1
2
LandGeom Už jste někdy letěli a všimli si, jak se mění zakřivení kopce s jeho vzdáleností od vás? Tak za to může tato hodnota.
0
1
2
TexLarge Nastavení kvality textur pro letadla.
0 - nízké rozlišení
1 - vysoké rozlišení
TexLandQual Stejné, jako TexQual výše, ale pro pozemní objekty.
3 - standard
2 - standard/2
1 - standard/4
0 - standard/8
TexLandLarge Stejné, jako TexLarge, jen pro pozemní objekty.
0 - nízké rozlišení
1 - vysoké rozlišení
VideoSetupId Nastavení grafické karty. Nastaveno podle výchozí konfigurace.
17 - custom
Water Zobrazení vody.
0 - bez odrazů
1 - stíny mraků, odrazy země a mraků
2 - perfect režim
3 - perfect voda s vysokým výkonem - pouze pro nVidia 6600 a vyšší
4 - střední kvalita - pouze pro nVidia 6600 a vyšší
Effects Zobrazení sttínů po explozích a jiné nesmysly. Doporučuji vypnout.
0 - vypnuto
1 - zapnuto
2 - vyšší kvalita efektů - pouze pro silné procesory
ForceShaders1x Vynucené zapnutí shaderů 1.x Zvyšuje výkon s kartami GeForce FX 5200, 5600, 5700.
0 - vypnuto
1 - zapnuto
PolygonOffsetFactor a PolygonOffsetUnits Při problikávajících pozemních objektech z velkých výšek by měla odstranit tento problém změna hodnot z původních -0.0625 a -1.0 na -0,15 a -3,0. Mě osobně toto nastavení pomohlo odstranit problém s viděním letadel a pozemních cílů skrze mraky a trup letounu. Doporučuji ponechat na default.