Stránka 1 z 3

Detailní nastavení grafické karty (conf.ini)

Napsal: 09 dub 2011 08:22
od 2/JG26_Marsso
TexQual Kvalita textur. Přednastaveno dle typu grafické karty.
3 - standard
2 - standard/2
1 - standard/4
0 - standard/8

TexMipFilter Úroveň mipmaping filtru. Ovlivňuje zobrazení sousedících a překrývajících se textur
0 - žádné - nejrychlejší
1 - bilineární - zvyšuje kvalitu zobrazených textur s minimálním dopadem na výkon
2 - trilineární - mírně hezčí než bilineární, více zpomaluje
3 - anisotropické - zvyšuje kvalitu oproti trilineárnímu nastavení, ale snižuje výkon

TexFlags.TexAnisotropicExt Pokud používáte Anisotropický mipmaping, je dobré zapnout.
0 - vypnuto
1 - zapnuto


TexCompress
0 - 32 bit textury - nejhezčí, ale nejpomalejší nastavení
1 - 16bit textury - nejrychlejší volba, jen s kvalitou už to jaksi není ono.
2 - S3TC komprese - zvyšuje výkon s minimálním dopadem na kvalitu zobrazení

TexFlags.TexCompressARBExt Je nutno zapnout, pokud používáte S3TC kompresi textur.
0 - vypnuto
1 - zapnuto

TexFlags.UseDither Zapíná dithering v 16-bit režimu. Odstraňuje efekt "barevných ploch" například při zobrazování vody nebo oblohy. Ve 32-bit režimu nemá žádný efekt.
0 - vypnuto
1 - zapnuto

TexFlags.UseVertexArrays a TexFlags.VertexArrayExt Se zapnutím většinou docílíte vyššího výkonu, poněvadž aplikace bude tak vrcholy polygonů zpracovávat po skupinách, nikoliv jednotlivě.
0 - vypnuto
1 - zapnuto

TexFlags.ARBMultitextureExt Zapíná multitexturing. Toto lze pozorovat zejména na vodní hladině a také na obloze. Vzdálená oblaka tvořená texturou po vypnutí této volby vypadají spíše jako šmouhy.
0 - vypnuto
1 - zapnuto

TexFlags.TexEnvCombineExt Souvisí s multitexturingem. Projeví se například na efektu mělkých vod na březích řek, apod. Vypnutí nepatrně zvyšuje výkon.
0 - vypnuto
1 - zapnuto


TexFlags.SecondaryColorExt Tato volba může za zpracování mlhy. Pokud ji vypnete může se vám stát, že při letu okolo lesa bude celá krajina zamlžená, les však ne. Doporučuji zapnout.
0 - vypnuto
1 - zapnuto

TexFlags.ClipHintExt Aplikace se zapnutou volbu vnutí ovladači, aby se nezabýval ořezem, které neprovede aplikace sama. Se zapnutou volbou mírně zvýšíte výkon.
0 - vypnuto
1 - zapnuto

TexFlags.UsePaletteExt Při práci s texturami aplikace použije indexované textury. Urychlí vykreslování (nezatěžuje paměť grafické karty) s minimálním dopadem na kvalitu. Doporučuji zapnout.
0 - vypnuto
1 - zapnuto

<p> Ostatní volby už jistě znáte včetně jejich dopadu na výkon</p>

HardwareShaders Je třeba aktivovat, pokud chcete používat Perfekt mód.
0 - vypnuto
1 - zapnuto

Shadows Nastavuje kvalitu zobrazených stínů.
0
1
2


Specular, SpecularLight a DiffuseLight Souvisí s vykreslováním světelných odlesků, především na vodě.
0
1
2

DynamicalLights Souvisí s vykreslováním světelných odlesků.
0
1


MeshDetail Upravuje zpracování sítě vrcholů polygonů (nebo si to alespoň myslím :)).
0
1
2

VisibilityDistance Nastavuje vzdálenost pro vykreslování objektů.
0
1
2
3 - to je Perfect mód

Sky Nastavuje kvalitu zobrazení mraků.
0 - mraky vypnuty
1 - neprůsvitné mraky
2 - průsvitné mraky

ForestNastavuje kvalitu zobrazení lesů. (čím více, tím pěkněji)
0
1
2


LanshadingUpřesňuje zobrazení stínů pozemních objektů. (čím více, tím pěkněji)
0
1
2
3

Landdetails Upřesňuje úroveň detailů pozemních objektů. (čím více, tím pěkněji)
0
1
2

LandGeom Už jste někdy letěli a všimli si, jak se mění zakřivení kopce s jeho vzdáleností od vás? Tak za to může tato hodnota.
0
1
2

TexLarge Nastavení kvality textur pro letadla.
0 - nízké rozlišení
1 - vysoké rozlišení

TexLandQual Stejné, jako TexQual výše, ale pro pozemní objekty.
3 - standard
2 - standard/2
1 - standard/4
0 - standard/8

TexLandLarge Stejné, jako TexLarge, jen pro pozemní objekty.
0 - nízké rozlišení
1 - vysoké rozlišení

VideoSetupId Nastavení grafické karty. Nastaveno podle výchozí konfigurace.
17 - custom

Water Zobrazení vody.
0 - bez odrazů
1 - stíny mraků, odrazy země a mraků
2 - perfect režim
3 - perfect voda s vysokým výkonem - pouze pro nVidia 6600 a vyšší
4 - střední kvalita - pouze pro nVidia 6600 a vyšší

Effects Zobrazení sttínů po explozích a jiné nesmysly. Doporučuji vypnout.
0 - vypnuto
1 - zapnuto
2 - vyšší kvalita efektů - pouze pro silné procesory


ForceShaders1x Vynucené zapnutí shaderů 1.x Zvyšuje výkon s kartami GeForce FX 5200, 5600, 5700.
0 - vypnuto
1 - zapnuto


PolygonOffsetFactor a PolygonOffsetUnits Při problikávajících pozemních objektech z velkých výšek by měla odstranit tento problém změna hodnot z původních -0.0625 a -1.0 na -0,15 a -3,0. Mě osobně toto nastavení pomohlo odstranit problém s viděním letadel a pozemních cílů skrze mraky a trup letounu. Doporučuji ponechat na default.

Re: Detailní nastavení grafické karty (conf.ini)

Napsal: 14 dub 2011 17:40
od OREL_Voyager
Ak by chcel niekto podrobnejší popis tak na našich stránkach na fóre nájdete kompletný návod. :lol: :lol: :lol: :lol:

Re: Detailní nastavení grafické karty (conf.ini)

Napsal: 14 dub 2011 19:20
od 2/JG26_Achileus
no no no zadne reklamy ! :lol:

Re: Detailní nastavení grafické karty (conf.ini)

Napsal: 15 dub 2011 09:06
od OREL_Voyager
:lol: :lol: :lol: Ja som chcel iba trocha pomôcť ak by si niekto nevedel rady.... :lol: :lol: :lol: :lol:

Re: Detailní nastavení grafické karty (conf.ini)

Napsal: 13 led 2012 22:27
od 2/JG26_Krak
Achiles to je moje nastavenie grafiky

Re: Detailní nastavení grafické karty (conf.ini)

Napsal: 13 led 2012 22:46
od 2/JG26_Achileus
diky zkouknu to snad to bude lepsi

Re: Detailní nastavení grafické karty (conf.ini)

Napsal: 25 lis 2013 20:04
od 2/JG26_Vladis
Tak tu je moje nastavenie configu, nic zvlasne idem na openGL, nemam perfect mod, a ani paradnu vodu a ani kopec stromov. Tieto vymozenosti som testoval tak tyzden ale akonahle prisla narocnejsia mapa fps slo do p.... :cry:
Takze lietam na tomto nastaveni, ak by niekto vedel poradit este lepsie optimalizovat config sem s navrhmi!

[Render_OpenGL]
TexQual=3
TexMipFilter=3
TexCompress=0
TexFlags.UseDither=0
TexFlags.UseAlpha=0
TexFlags.UseIndex=0
TexFlags.PolygonStipple=0
TexFlags.UseClampedSprites=0
TexFlags.DrawLandByTriangles=1
TexFlags.UseVertexArrays=1
TexFlags.DisableAPIExtensions=0
TexFlags.ARBMultitextureExt=1
TexFlags.TexEnvCombineExt=1
TexFlags.SecondaryColorExt=1
TexFlags.VertexArrayExt=1
TexFlags.ClipHintExt=1
TexFlags.UsePaletteExt=0
TexFlags.TexAnisotropicExt=1
TexFlags.TexCompressARBExt=0

TexFlags.TexEnvCombine4NV=1
TexFlags.TexEnvCombineDot3=1
TexFlags.DepthClampNV=1
TexFlags.SeparateSpecular=1
TexFlags.TextureShaderNV=1

HardwareShaders=0

Shadows=2
Specular=2
SpecularLight=2
DiffuseLight=2
DynamicalLights=1
MeshDetail=2
VisibilityDistance=3

Sky=2
Forest=2
LandShading=3
LandDetails=2

LandGeom=2
TexLarge=1
TexLandQual=3
TexLandLarge=1

VideoSetupId=17
Water=1
Effects=1
ForceShaders1x=0

PolygonOffsetFactor=-0.15
PolygonOffsetUnits=-3.0

Re: Detailní nastavení grafické karty (conf.ini)

Napsal: 27 lis 2013 09:35
od 2/JG26_Fokusak
Tak nastaveno,( včetně grafiky ), uvidíme zda taky něco uvidím. :B: :B: ale jinak kvalita sla dolů

Re: Detailní nastavení grafické karty (conf.ini)

Napsal: 27 lis 2013 13:19
od 2/JG26_Vladis
Tak ja by som tomu moc nedaval, si myslim ze, to bolo skor o nahode, uhle pozorovania a pozadim za objektom atd..... preto dufam ze si si nechal zalohy aj tvojich pôvodných nastaveni!

Re: Detailní nastavení grafické karty (conf.ini)

Napsal: 27 lis 2013 14:18
od 2/JG26_Fokusak
jj zálohu mám, a dík že si to sem hodil. už se těším na čtvrtek až zahlásíš na 10. hodině výš dot a já řeknu že ho taky vidím :-) Jinak rozdílů v configu od mojí verze bylo asi 10, takže věřím že to budou změny k lepší viditelnosti.. :B:

Re: Detailní nastavení grafické karty (conf.ini)

Napsal: 27 lis 2013 16:25
od 2/JG26_Krak
Foky ja som mal dojem z nasho posledneho mini pokecu, ze ty lietas so zameriavacom na pevno zapnutym. Shift+F1. Aj to moze byt problem, bo potom sa ti neda vyklonit a pozriet na papluhu skrytu za ramom tvojho milaska. Ja len tolko.

Re: Detailní nastavení grafické karty (conf.ini)

Napsal: 06 pro 2013 07:01
od 2/JG26_Vladis
Tak vcera ako som spomynal som skusil znova perfect mod, (na mape BoB) no musim povedat ze mi to presukuje- nepravidelne v par sekundovych intervaloch. Teda napr 2s pylnule potom zasek, 1s pylnule potom zasek, 3s-zasek, 0,5s-zasek a tak rozne.....Intenzita zasekov: nad vodou to bolo takmer dobre, iba sem tam nejaky zasek, nad pevninou to bolo castejsie a pri rolovani-pristavani najviac. (nastavenie grafiky vid pripevok vyssie + iba perfect mod)...
Nizku fps nemam, cely cas mapy som mal zapnuty fps merac a hodnoty max=71, Avg=59, min=39. a co som vsimal aktual fps=59-60 poskakoval (monitor mam 60hz takze asi preto sa snazi drzat 60)

Offline som skusil nejake single misie, to nepravidelne sekanie bolo miernejsie ale bolo! A nasledne som skusil aj mapu berlina, prelet nad mestom kridlo dole a sledoval som krajinu pod kridlom a tu uz hej kleslo fps na cca 35-40 a to uz bolo klasicke pravidelne sekanie sposebene ze pc alebo GPU nestiha.....

Na odstránenie toho nepravidelneho sekania som skusal zmenit: stromy 0, voda 0, efect 0, nastavovanie jadier v configu -nepomohlo nic.
Procesor pocas hry ide na cca 24%

Tak zatial ked to chcem mat krasne plynule bez zasekov, musim jedine bez Perfec modu :cry:

pc: i5 3.4Ghz, 8G Ram, Nv GTX 650-1Gb (viem ze asi grafika je najslabsi clanok, ale myslim ze na stareho sturma by mohla stacit, ci sa mylim a vymena by pomohla?!?)

Re: Detailní nastavení grafické karty (conf.ini)

Napsal: 06 pro 2013 09:22
od 2/JG26_Fokusak
Myslím že to grafikou nebude Vladidi, já mám stařenku GTX8800 (500Mb), staré čtyřjádro AMD 2,3 GHz, 4G RAM a lítám na perfect mod a o takových škubech co píšeš nemám ani šajnu.
Problém bude někde jinde
PS: co bych dal za GTX650ku???? :?

Re: Detailní nastavení grafické karty (conf.ini)

Napsal: 06 pro 2013 09:56
od 2/JG26_Vladis
Foky to si mi ani nemal pisat...teraz ma to kua bude srat, ze mne to nejde ako by malo :twisted: Ja som predpokladal ze grafika je slaba. Ale dik za postreh ;) Aspon viem ze nieco nieje OK.
p.s. OS win7, ovladace GK su najnovsie,

Re: Detailní nastavení grafické karty (conf.ini)

Napsal: 06 pro 2013 10:48
od 2/JG26_Krak
Na mojej starej grafike GT9800 nvidii mi bezal sturm paradne. Teraz mam 660ku ale jednoducho niektore mapy su preebane objektami ci akou ritou a mam zaskuby aj teraz. Berlin, tam mam snimkovanie na oddialeny pohlad furt, najlepsie je to na max zoom.
Ja mam podozrenie na samotny bazmek ramkovy.